معاوضه آپارتمان
نوشته شده توسط : Kashani

 

معاوضه آپارتمان

معاوضه آپارتمان یکی ار علاقه مندیهای افرادی است که امکان خرید و فروش اپارتمان را به برخی از دلایل ندارند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا باید یک آپارتمان را معاوضه کرد. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. در مناطقی که اقتصاد دچار رکود میشود معمولا تمایل به معاوضه آپارتمان نیز افزایش می یابد. رکود اقتصادی ریسک خرید و فروش آپارتمان را بالا میبرد در نتیجه افراد برای پایین اوردن ریسک خرید و فروش به معاوضه آپارتمان روی می آورند. در این بخش به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

 

دلایل انتخاب معاوضه آپارتمان

همانطور که قبلا گفته شد معاوضه اپارتمان راهکاری برای کاهش ریسک میباشد. معاوضه به نوعی دور زدن ریسک در دوران رکود است.  دلایل این نوع از معامله میتواند شامل موارد زیر باشد.

  • کاهش زمان بین خرید و فروش، در دوران بحران اقتصادی ممکن است به صورت روزانه دچار تورم باشیم، آپارتمان خود را بفروشیم و بعد از یک ماه آپارتمان دیگری را بخریم. زمان بین فروش آپارتمان و خرید آپارتمان 30 روز خواهد بود در این 30 روز ممکن است تورم ارزش پول را به شدت کاهش دهد و بعد از این مدت عملا قدرت خرید کاهش یابد. اما در معاوضه این زمان به صفر میرسد پس ریسک پایین امدن قدرت خرید بر اثر تورم از بین خواهد رفت.
  • در زمان بحران اقتصادی قیمت واقعی بسیاری از املاک نامشخص میشود. در صورتی که در شرایط عادی قیمت هر ملک یا آپارتمان کاملا روشن و مشخص است. بنابر این در دوران بحران اقتصادی فروشنده ممکن است ارزش واقعی ملک خود را پایینتر از مقدار واقعی آن برآورد کند. همچنین بعد از فروش ملک برای خرید ملک بعدی ممکن است ناچار به پرداخت مبلغی بالاتر از ارزش ملک باشد. معاوضه ملک این بخش را نیز رفع خواهد کرد و احتمال ضرر در معاملات را کاهش خواهد داد.
  • در مواردی فروش ملک به راحتی انجام میشود و فروشنده آپارتمان قصد خرید آپارتمانی دیگر را دارد اما با محدودیت تعداد فروش مواجه میشود. یعنی به دلیل مشکلات اقتصادی تمایل به فروش آپارتمان به شدت کاهش می یابد. این موضوع خریدار را ناچار به خریدی میکند که از نظر اقتصادی به صرفه نخواهد بود. معاوضه اپارتمان این مشکل را نیز مرتفع خواهد کرد.

معاوضه آپارتمان و همچنین معاوضه ملک میتواند ریسک خرید و فروش را کاهش دهد و یا حتی به صفر برساند. این نوع معاملات که به معاملات تهاتری معروف هستند در زمان بحران اقتصادی پیشنهاد می شوند.

خرید ملک

فروش ملک

تهاتر

معاوضه آپارتمان

 

v





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: